E-Mail:
info@webprofits.nl
Phone:
0294 - 785 901
Address:
Lindewetering 22, Abcoude

Google Analytics

Websitestatistieken verzamelen en analyseren met Google Analytics

Het goed doormeten van bezoekersgedrag op uw website legt de basis voor al uw online activiteiten. Alleen op basis van betrouwbare data kunt u goede beslissingen nemen. Wij hebben de expertise om Google Analytics op de juiste wijze te implementeren en de data correct te interpreteren. Na de implementatie kunnen er analyses gedaan worden om inzichten te krijgen in bezoekersgedrag op uw website.

Google Analytics

Verzamelen en analyseren van data over gedrag van de bezoekers van uw website

Google Analytics

WebProfits Consultancy onderscheidt zich door de focus op twee belangrijke aspecten die betrekking hebben op het meten van bezoekersgedrag op uw website:

  1. technisch aspect
  2. business aspect

Technisch aspect

Door diepgaande kennis over de werking van Google Analytics, en de cookies waarmee Google Analytics werkt, kunnen wij voor een optimale implementatie zorgen vanuit technisch oogpunt. Op deze manier bent u in staat de betrouwbaarheid van uw websitestatistieken te verhogen en het risico op meetfouten te minimaliseren.

Wanneer de tracking scripts zonder aandacht zijn geரlementeerd is mogelijk geen rekening gehouden met de volgende punten:

  • het meten over meerdere domeinen
  • het meten over subdomeinen
  • het meten van frames/iframes
  • redirects
  • het meten van dynamisch gegenereerde pagina’s
  • het meten van zoekopdrachten in de zoekbox op uw website
  • het meten van ecommerce gegevens
  • het meten van specifieke interactie van uw websitebezoekers met uw website (bijvoorbeeld het afspelen van een video, downloaden van een PDF-bestand, aanmelden op de nieuwsbrief, etc.)
  • het meten van 404 pagina’s (om het aantal foutmeldingen welke bezoekers krijgen inzichtelijk te maken)
  • het indelen van bezoekers in segmenten die voor uw website relevant zijn en niet standaard in Google Analytics zitten.
Google Analytics

Business aspect

Het is belangrijk om het uiteindelijke doel altijd goed voor ogen te houden. Meten op zich is niet het uiteindelijke doel. Het verbeteren van uw website op basis van inzichten (uit de data over uw website) moet de drijvende kracht zijn achter het streven naar correct meten. Samen met u gaan wij op basis van uw doelstellingen en wensen bekijken wat de meest optimale Google Analytics implementatie is in uw specifieke situatie.

Een kleine greep uit de vragen die we op basis van de data zouden kunnen beantwoorden zijn:

  • Welke sites sturen waardevolle bezoekers naar uw site? Kunnen we het aantal bezoekers van deze waardevolle sites vergroten?
  • Vanaf welke sites komen bezoekers die meteen de website weer verlaten? Kunnen we de aansluiting verbeteren dmv andere landingspagina’s?
  • Waar in het bestelproces verlaten bezoekers het proces?
  • Waar zoeken bezoekers naar (op basis van de zoektermen in de zoekbox)? Moeten bepaalde onderdelen beter zichtbaar gemaakt worden?

De vervolgstap is essentieel: welke acties gaan we nemen op basis van de data over uw website? Wat gaan we testen?

Wilt u het bezoekersgedrag op uw website optimaal meten met Google Analytics? Wilt u vanaf nu alleen nog gefundeerde (datagedreven) beslissingen nemen over uw website? Neem dan contact met ons op!

Contact